12/01/2009

Sekadar Renungan di Aidil Adha

Salam Ukhwah.

Sama-sama kita renungkan persoalan-persoalan ini.

  • Bilakah kali terakhir aku menziarahi orang tuaku?
  • Bila agaknya aku akan menziarahi mereka lagi?
  • Sudahkah aku mendoakan kesejahteraan mereka?
  • Apa khabar agaknya ahli keluargaku?
  • Mengapa sudah lama aku tidak menghubungi mereka?
  • Sudahkah aku meminta maaf kepada orang yang telah aku sakiti atau yang aku kasari?
  • Sudahkah aku memaafkan orang yang melakukan kesalahan terhadapku?
  • Sudahkah aku tunaikan janjiku kepada suami/isteri, anak-anak dan sesiapa juga?
  • Sudahkah aku berzakat hasil perniagaanku?
  • Bilakah aku akan buang tabiat burukku?
  • Berapa banyak agakkah kesalahanku?
  • Pernahkah aku menipu dalam perniagaanku?
  • Masih ada lagikah aku pada hari esok?
  • Berkatkah rezekiku?
  • APAKAH ALLAH MEREDHAIKU?

Tiada ulasan: